Jedná se o návod ke staré verzi. U nové verze jsou k dispozici API přístupy na firmách, kterým lze také přiřazovat přístupová práva podobně jako je zde popsáno.
Jak nastavit práva pro komunikaci s programem EKONOM? Připravili jsme pro Vás návod pro nastavení přístupových práv potřebných pro komunikaci s programem EKONOM.
Pro komunikaci musí mít uživatel úplná práva na firmy v administraci a dále minimálně práva na čtení faktur vystavených, zákazníků, katalogu a číselných řad v dané agendě. Pro tento účel byly předpřipraveny role s názvem Ekonom komunikace v administraci a role s názvem Ekonom účetní v každé agendě.
Při registraci nového účtu v aplikaci Ekonom-online byl vytvořen také nový uživatel s přístupovými údaji. Tento uživatel již splňuje minimální oprávnění pro komunikaci. Následující text se týká případů, kdy máte více uživatelů a chcete jim nastavit minimální práva pro komunikaci.
Po vytvoření nového uživatele postupujte následovně:
- Přejděte na administraci (tlačítko s ikonou ozubené kolečko vpravo nahoře )
- Stiskněte Zabezpečení, otevře se obrazovka pro definovaní rolí a přiřazovaní přístupů
- Přejděte na záložku Přístupy a práva uživatelů
- Vyberte nového uživatele
- Rozbalte panel Přístupy
- Vyberte požadovanou firmu a přes tlačítko Plus přidejte požadovanou agendu
- Rozbalte panel Práva k agendám
- Vyberte nově vytvořený přístup (firma:agenda)
- Stiskněte tlačítko Plus a vyberte roli Ekonom účetní
- Rozbalte panel Práva k administraci
- Stiskněte tlačítko plus a vyberte roli Ekonom komunikace
- Uložte obrazovku
Poznámka: uživatelé, kteří jsou členy role Administrator v administraci i v agendě nepotřebují pro komunikaci s programem Ekonom jinou roli.