EKONOM online byl poprvé nasazen v roce 2013 a od té doby prošel skvělým vývojem. V první verzi ho drobní i střední podnikatelé používali pro fakturování svých služeb a zboží svým zákazníkům. Postupem času se rozrostl o další moduly, jako maloobchodní prodej nebo objednávky. I tyto moduly našly své uplatnění u spousty úspěšných společností jako MJC Zlín, Montitech ad. V tomto článku Vám přinášíme úspěšné případy použití, které Vám mohou pomoci při rozhodování nasazení systému EKONOM online ve svém podnikání.
Fakturace
Základní případ použítí, kdy vy, jako podnikatel, prodáváte své zboží anebo služby na fakturu koncovým zákazníkům. Máte k dispozici adresář obchodních partnerů a katalog zboží. Vystavenou fakturu můžete vytisknout nebo poslat na e-mail přímo zakázníkovi. Jakmile Vám zákazník uhradí fakturu, označíte ji v systému jako uhrazenou. Případně můžete přidat i částečnou úhradu. Také můžete naimportovat bankovní výpis a systém za Vás spáruje všechny platby podle variabilního symbolu. Na hlavní ploše si můžete zobrazit přehledy, které Vás hned informují v jakém stavu je fakturace. Chcete-li obchodnímu partneru usnadnit zpracování faktury, můžete na tiskovou sestavu přidat QR-Fakturu nebo Platbu.
Tento případ lze rozšířit také o nákup zboží, a vedení evidence přijatých faktur. Potom máte úplný přehled o hospodářském výsledku své společnosti. Skvělým pomocníkem při navádění faktur do systému je možnost skenovat QR-Fakturu, pokud je na přijaté faktuře obsažena.
Provozujete e-shop? Pak můžete EKONOM online použít pro fakturaci. Objednávky si stáhnete z e-shopu do systému a můžete z nich vystavovat faktury. Podporujeme několik řešení e-shopu: Shoptet, Eshop-rychle, Fastcentrik a Webareal.
V současné době máme požadavek na novou funkci k fakturaci. Jedná se o výstup přiznání k DPH.
Maloobchodní prodej
Tento případ je podobný prvnímu s tím rozdílem, že v prodeji přijímáte také hotovost přes pokladnu, případně s podporou elektronické evidence tržeb. Díky možnosti definovat více uživatelských účtů pod jednou či více firmami, je možné tento případ flexibilně rozšiřovat. Máte-li více kamenných prodejen nebo prodejce v terénu, je pro Vás EKONOM online tím pravým řešením. Spojíte-li funkce tohoto systému s účetním systémem EKONOM (případně jiným), máte jedinečné řešení právě pro maloobchodní prodej s více místy prodeje. Z Vašeho účetního systému jim můžete nahrát aktuální katalog, kdykoliv dojde k jeho změně. Prodejci tak budou prodávat vždy z aktuálního ceníku zboží. Prodejci vystavují na prodejních místech prodejky (typ příjmového pokladního dokladu), které si stahujete do svého centrálního účetního systému za účelem dalšího zpracování (skladové pohyby, evidence dokladu ad.). Tento model spolehlivě funguje pro desítky prodejních míst.
Objednávkový systém
EKONOM online můžete také využít, pokud pracujete s objednávkami. Systém zvládne jak nabídku, tak i poptávku. Svým zákazníkům tak můžete pohodlně vystavit objednávku, případně nabídku. Další zpracování navazuje přímo na fakturaci, kdy z objednávek můžete vystavovat faktury atd. Samozřejmostí je i režim více pracovníků v terénu, kteří mají vždy aktuální katalog zboží z centrály. Systém EKONOM online je v tomto ohledu velmi flexibilní.
Toto byly hlavní případy použití systému EKONOM online. Pokud jste v některém našli svůj model podnikání, neváhejte a vyzkoušejte EKONOM online. Uvidíte, jak Vám usnadní práci.